till dig

vi gick på furuhed. var inte så mycket mer med det.


jag var kanske 18 år och kär. kenny fick för sig i att vi skulle hyra hus. men what? jag hade ju inga pengar, jo 1000 kr i månaden, inte ens det. 950 för att vara exakt.
jag börja söka extra jobb.

fick jobb på korvgubben.
där jobbade hon också. hon med den fina lunarbilden. hon gick ju också estet. så vi hängde ju i samma länga.

men då hade jag ingen aning om att denna människa skulle hjälpa mig upp från mina djupa svarta hål.


vi började hänga. ragga med min goffe. MER:en.

det var sommar. jag älskade denna tid.


steka hamburgare var inte så farligt.

nej.

vi hade så kul på jobbet. andrea jobbade ju också där.

och robban. en kingig kille.

- emma, snälla kan du komma in och jobba, det är kris!?

- vad får jag för det?

- hmm

- middag för två? på hotellet. planka, vitlöksbröd, aioli?

- jaja. okej då. kom så fort du kan.

dubbel lön och biobiljetter brukade vi också få.


jag minns då du, jag och andrea stod på djuptjärnsskolans busshållsplats. jag och andrea skulle lära dig röka. vi lyckades. (men va fan då)


vi började prata om våra liv. och det märktes att vi hade ganska samma sorg. saknad av en nära mamma.

vi grät och vi skrattade. och vi köpte bikbok tröjor som vi älskade.


vi gjorde allt. denna sommaren bodde vi i princip sett på campingen. det var ett härligt ställe. denna underbara tid. som vi har tjatat om denna sommar. men det får ni stå ut med.


vi var ute sent om nätterna. for till lule för att röka. vi körde omkring med petters gröna (förlåt, men fula) merca. vi lyssnade på fronda. rullar fram och gränslandet. och away from the sun.

- visst är texten bra!?

- öhh.. vaa?

- men lyssna på texten

- ehhh.. jag är inte så bra på engelska

- okej men då lär jag dig

vi tryckte på play, sen paus, sen play, sen paus. sen play. hela låten igenom. sen lyssnade vi igenom hela.

- åhhhh

tårarna rann. å gud grät (det regnade) vi var på väg till din mamma. vi var typ vid åkroken.


sen bokade vi en resa. till bulgarien. och där sprang jag längs den stora vägen. det var brådis. du skrattade. vi träffade ett härligt grabbgäng (och nej, jag knullade inte med negern) (inte någon annan heller för den delen)


denna underbara sommar var även den sorgligaste i mitt liv. men du kom. jag fick gråta mot din axel. du tröstade mig. du sa kloka ord och meningar. hur dåligt det än var så lyckades du ändå på något sätt lyfta mig. bort från det svartaste djupaste hålet.



min vän.

vi har gått igenom så mycket tillsammans.

vi har gråtit.

vi har skrattat.

vi har bråkat

vi har blivit sams.

vi har delat våran sorg och våran glädje.


till dig min vän. jag hade inte varit den människa jag är idag om det inte vore för dig.

som du skrev: jag kan inte tacka dig i detta eller nästa liv.



men förlåt att jag slår dig om nätterna ibland

å kom ihåg att om du köper en hund så ska den vara grå.


Kommentarer
Postat av: evelina

Nu behöver jag inte tvätta bort gårkvällens "gå-ut-smink" längre ;) //din zebra

2008-04-06 @ 12:10:48
URL: http://evelinaenglen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0