kommer ni ihåg?

för två år sedan satt jag i en stuga på öland med ett happis-övertorneå-kalix-morjärvsgäng och hade aldrig en tanke i världen om att jag någonsin skulle flytta till happis. döh döh döh döh.

jag grät floder om kvällarna för att jag gjorde slut med en av världens finaste kille.

jag hade även en bästa kompis, som jag aldrig i världen (eller?) trodde att skulle hångla upp min nya kille när han låg däckad i en säng på en fest.


idag saknar jag veckorna på öland.

jag är glad över att jag flyttade från kalix till happis.

jag är mer än glad över att en av världens finaste kille är en av mina bästa vänner.

och hur sjukt det än låter så saknar jag min fd. bästa vän- trots att hon gjorde mig mer än tungt besviken.




för tio år sedan satt jag vid en skolbänk på nyborgsskolan.

var kär i andreas och hade ett halvt silverhjärta som jag bar omkring på runt min hals.

jag cyklade mest omkring och var smal som en pinne. och skolsköterskan ringde hem till mamma och sa att jag väger för lite och måste äta mera.


idag är jag inte kär i andreas, men hade en mysig skotertripp med han, kalle, kenny och hjerpe för någon månad sen.

jag önskar jag cyklade mera och var lika smal som då.





för tjugo år sedan var jag 2 år och var flint.

visste ingenting om livet, förutom att jag skrattade åt min rosa pantern mjukisdjur.


idag är jag inte flint, men önskar ibland att jag vore. eller att jag aldrig hade klippt av mig mitt långa hår.

jag vet mer om livet än vad jag egentligen skulle vilja. och önskar att jag vore 2 igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0