jag träffade en gång en sill

(och hon hade fina fenor)


det var oktober någongång tror jag.

jag satt i gaskammaren. så kommer det in 3 tjejer.

- hej, emma

- sofia

- emma

- sofia

- emma

- lisa


(jäklarns vad den där tjejen hade fint hår tänkte jag)


japp. så började 2 av dom jobba hos oss. eller nä 3, emma också. (men jag tror inte hon var i kammaren?)


sen blev det december.


- ska ni ut ikväll?

- joo. ska du?

- vet inte riktigt..

- jo, men kom. kom förbi hos mig en sväng. jag bor där i kråkslottet om du vet!?


jag visste inte, men jag hittade med lite hjälp.


denna sill blev en som verkligen kom in i mitt hjärta. en underbar människa. och som lisa skrev: vi är dumma sillskallar. men va fan.


lisa är en räddare. jag var nervös och orolig att flytta till happis. men samtidigt visste jag att det var bättre för mig själv. att bo här istället för kalix. hon har verkligen tagit hand om mig (så som hon skrev då den 26 januari) hon får mig att bli säkrare på mig själv. (även om jag säger NEJ eller SLUTA NU eller att jag blir så där GENERAD)

lisa är en omtänksam människa och en lika stor lipsill som mig.


jag ville bara säga till dig lisa: jag är glad att få vara din vän. du är underbar. jag älskar dig! ♥


Kommentarer
Postat av: sillskalle

och jag älskar dig

2008-04-06 @ 22:03:38
URL: http://www.dahlskog.blogspot.com
Postat av: sillskalle

och jag älskar dig

2008-04-06 @ 22:03:52
URL: http://www.dahlskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0